Pe 1 aprilie s-au împlinit 20 de ani de la lansarea Gmail. S-au împlinit 20 de ani de când Google anunța lansarea Gmail, iar atunci multă lume a crezut că este o simplă păcăleală. Nu a fost așa, iar în prezent există 1,8 miliarde de conturi active. Compania a lansat de ani buni și servicii pe bani și Gmail a primit și actualizări pentru a intra în „era” AI-ului generativ.
Când Google anunța că va lansa un serviciu de e-mail, pe 1 aprilie 2004, foarte puțină lume a crezut că este „pe bune”, dată fiind ziua în care apărea comunicatul, cea a Păcălelilor. Google era pe atunci o companie mică și foarte puțini oameni auziseră de ea.
În 2007 Google chiar a anunțat o păcăleală legată de Gmail: serviciul denumit „Gmail Paper” prin care celor care cereau asta li se trimitea arhiva Gmail scoasă la imprimantă pe o hârtie cu totul specială!
20 de ani de Gmail
Dar Google anunța atunci Gmail și promitea un gigabyte stocare, care atunci era de multe ori peste ce oferea concurența. Compania mai promitea și că Gmail va filtra foarte bine spam-ul, într-o vreme când pe mail-urile Yahoo!, care atunci era numărul unu în lume, ajungeau tot mai multe mesaje nedorite și nesolicitate.
Pentru că Google avea foarte puțină capacitate de stocare acum 20 de ani și pentru că nu se știa dacă Gmail va fi un succes, accesul în primii trei ani a fost pe bază de invitație și acest lucru i-a dat Gmail un aer de exclusivitate care a atras foarte mulți useri. Era o investiție ce merita făcută.
Google a crescut stocarea pentru Gmail la 15 GB în 2005, pe atunci era suficient pentru mai bine de 90% dintre useri, dar acum nu mai este destul, mai ales că oamenii încarcă pe Google Photos pozele făcute cu telefonul și este folosită des și Google Docs. O mulțime de useri au văzut că nu au încotro și trebuie să plătească abonamentul. Pentru 100 GB stocare (Google Cloud Storage), userii trebuie să plătească 10 lei/lună, iar cel pentru 2 TB este 50 de lei pe lună.
În vara lui 2012, Gmail depășea Yahoo (lansat în 1997) și Hotmail (lansat în 1996) la număr de utilizatori, aceste două companii fiind cele care au dominat la capitolul servicii de e-mail primii 15 ani ai istoriei WWW-ului.