În 2023, livrările globale de tablete au însumat 128,5 milioane de unități, o scădere de 20,5% față de 2022 și cel mai scăzut volum anual din 2011, potrivit datelor preliminare ale IDC. Iar ultimul trimestrul al anului a marcat cea mai mare scădere a livrărilor de tablete din trimestrul patru începând cu anul 2016, de 17,45%, la 36,8 milioane de unități.
„Fără îmbunătățiri semnificative în economie și cu consumatorii care își direcționează banii către alte lucruri, tabletele s-ar putea să nu fie foarte sus pe lista de priorități. Întârzierile în proiecte și înghețările de cheltuieli au dus, de asemenea, la amânarea achizițiilor pe parcursul anului 2023,” a declarat Anuroopa Nataraj, analist principal de cercetare în cadrul IDC’s Mobility and Consumer Device Trackers, scrie economica.net.
Apple a reușit să-și mențină poziția de lider pe piața tabletelor, în ciuda unei scăderi semnificative a livrărilor atât în trimestrul patru (-29,3%), cât și pe tot parcursul anului (-19,8%). În timp ce acest lucru a dus la o erodare a cotei de piață a Apple în ultimul trimestri al anului, cota sa de piață pe tot parcursul anului a rămas stabilă la peste 37% din piață.
Samsung a rămas pe locul doi cu rezultate ceva mai bune și puține schimbări în cota sa de piață pentru trimestru și pentru întregul an. Xiaomi și Huawei au înregistrat ambele o creștere solidă în trimestrul patru, de 35% și, respectiv, 21,2%. Strategia agresivă de marketing a Xiaomi și extinderea sa la nivel mondial au ajutat compania să detroneze Amazon din top 5, în timp ce Huawei a înregistrat cele mai bune rezultate printre primele 5 companii pentru întregul an, cu o scădere a livrărilor de doar 4% față de anul anterior.