Începând din iunie 2025, WhatsApp va începe să afișeze reclame în fila „Noutăți” (care include atât Status-uri, cât și canalele), însă conversațiile private — mesaje și apeluri — vor rămâne neafectate și continuă să fie criptate end-to-end.
Ce se va schimba?
- Reclame în cadrul Status-urilor: utilizatorii vor vedea reclame asemănătoare cu cele din Instagram și Snapchat, integrate printre actualizările de tip Status.
- Canale promovate: afacerile și creatorii vor putea plăti pentru a-și crește vizibilitatea canalelor lor în WhatsApp.
- Abonamente pentru conținut exclusiv: anumiți creatori și organizații vor putea percepe o taxă lunară pentru conținut special, iar Meta va aplica un comision de aproximativ 10 % pe aceste abonamente.
Cum funcționează țintirea publicitară?
Reclamele vor fi direcționate utilizând informații precum țara/județul, limba, canalele urmărite și modul de interacțiune cu reclamele. Datele din mesaje, apeluri sau grupuri nu vor fi folosite. Dacă contul WhatsApp este conectat la Meta Accounts Center, se pot folosi preferințe din Facebook/Instagram pentru personalizare.
Impact financiar și strategia Meta
- În 2025, aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori activi zilnici folosesc fila „Noutăți”.
- Analiștii estimează că, dacă Meta obține aproximativ 6 USD per utilizator pe an, Instagram ajunge la aproape 10 miliarde USD venituri publicitare până în 2028.
- După anunț, acțiunile Meta au crescut cu circa 2–2,8 %, depășind pragul de 700 USD, datorită entuziasmului pieței legat de potențialul monetizării WhatsApp.
Confidențialitate și experiența utilizatorului
WhatsApp asigură că mesajele personale și apelurile rămân criptate și neinfluențate de reclame. Publicitatea este limitată strict la fila „Noutăți” și nu va apărea în chat-uri . Cu toate acestea, există preocupări privind transforma re WhatsApp într-o platformă comercială asemănătoare WeChat, model întâlnit în special în Asia .
…
Meta vede în WhatsApp o oportunitate majoră de generare a veniturilor, pe modelul Instagram/Facebook și face pași importanți spre o monetizare cât mai eficientă a platformei.
























